2022. 10. 23.

A kezdők végzetes buktatói

 

A kezdet: A legnagyobb akadály

 

A hálózatépítés egyetlen hatalmas akadálya a kezdet. A halogatás sok frissen csatlakozott embert megbénít, mielőtt egyáltalán felemelhetnék a kagylót, vagy írnának valakinek egy üzenetet. A maradékot megtizedeli az elbátortalanodás.


-Voltak embereim, akik harminc nap után kiléptek, mondván:”Sajnálom, én mindent bedobtam”- mesélte egykoron Mark Yarnell, kiemelkedően sikeres üzletépítő. De hogy lehet harminc nap alatt mindent bedobni? Harminc nap alatt azt se lehet megtanulni, hogy mit válaszoljunk a kifogásokra. Én odáig jutottam, hogy csak azt veszem komolyan, aki hajlandó egy évet vállalni -mondta.

Miért marad ki olyan sok kezdő hálózatépítő még tulajdonképpen a kezdetek előtt? A legtöbb esetben azért, mert áldozatul esnek egy vagy több végzetes buktatónak, amely a kezdőkre leselkedik. Ha csak elkerüljük ezeket a kockázatokat, máris jelentős előnyt biztosíthatunk kezdő vállalkozásunknak.

 

Starttól a sikerig

 

1. buktató:

A kerék újrafeltalálása

 

Az üzlethez három dolgot kell tudni: Hogy miként forgalmazzunk, hogyan szponzoráljunk és hogyan képezzük ki az embereket, akiket forgalmazásra, szponzorálásra és kiképzésre szponzoráltunk.

A hálózatépítés alapjában véve egyszerű folyamat. Minél egyszerűbben csináljuk, annál közelebb maradunk az igazi célunkhoz. Ennek ellenére a tapasztalatlan hálózatépítők mindig azt nézik, hogyan bonyolítsák minél jobban. Ahelyett, hogy a jól kipróbált eljárásokat követnék, drága időt és energiát  pazarolnak a kerék újra feltalálására.

Ebben a szakmában csak kétfélét lehet csinálni: forgalmazunk és az üzleti lehetőségről beszélünk. Ha ezt a kettőt nem csináljuk naponta legalább egy órát, akkor nem jutunk sehová. (kétszer aláhúzva)

 

  

2. buktató:

Az átmeneti álláspont

 

Sok hálózatépítő azért mond csődöt, mert hobbinak vagy részidős foglalkozásnak tekinti a mesterségét. Amatőrködnek ahelyett, hogy elköteleznék magukat.

A legtöbben rövid idő alatt megunják. Másoknak, alighogy az üzlet növekedni kezd, kicsúszik a kezéből az irányítás. Az ígéretes lehetőségek elvesznek a zűrzavaros nyilvántartás, a gyatra tervezés és a rossz fontossági sorrend összevisszaságában.  

Úgy kell viszonyulni hozzá, mint a NAGY ÜZLETHEZ!

Hogy nagy legyen a vállalkozás, ahhoz az első naptól nagyban kell gondolkozni. Akkor is, ha mi vagyunk az egyetlen alkalmazott.

 

  

3. buktató:

Ha a szívünkre vesszük az elutasítást

 

A hálózatépítés előbb-utóbb rákényszerít, hogy telefonon vagy személyesen felvegyük a kapcsolatot ismeretlen emberekkel.

Sokan nemet fognak mondani. A kezdők túl gyakran a szívükre veszik az ilyen elutasítást. Rögtön magukat vagy a lehetőséget hibáztatják. De a sikeres hálózatépítő tudja, hogy többnyire csak az időzítés nem jó.

Tapasztalatok azt mutatják, hogy ha a megfelelő pillanatban ismertetjük meg őket az üzlettel, az emberek általában csatlakoznak, mindegy, hogyan mutatjuk be nekik.

Ennek a felismerésnek a birtokában a legjobb hálózatépítők korán megtanulják, hogy egy vállrándítással elintézzék a visszautasítást, és továbbmenjenek a következő pályázóhoz.

 

 

4. buktató

Azokra hallgatni, akik ellopják az álmot

 

Amíg nem kaptuk meg a teljes kiképzést, nem vagyunk  tökéletesen magabiztosak és nem állunk készen, addig sohasem szabad vitába bocsátkozni a mesterségünkről. Mert ha igen, akkor áldozatul eshetünk azoknak, akik „ellopják az álmot ”. Lehetnek közeli rokonok, munkatársak, bárki, akit ismerünk, tisztelünk , és aki megpróbálja ránk erőszakolni a  hálózatépítésről vallott, lesújtó nézeteit.

Szeretteinek, „barátainak” ellenkezése miatt sok ember hagyta ott a hálózatépítést, mielőtt egyáltalán elkezdte volna. 

 

Az újoncok lemorzsolódásának legfontosabb oka, hogy nem bíznak a szakmában, pedig az működik. Ne vegyünk tudomást az álomtolvajokról, és adjunk esélyt a szakmának a bizonyításra.

 

További buktatók:

 

5. Nem tervezel: Hogyan? Miért? Mikor?

 

6. A termékeket nem használod személyesen. Így nem fog menni!

 

7. A magányos farkas! Használd ki a szponzorod segítségét.

 

8. Mindenkit szponzorálsz. Azokat is bevonod az üzletbe, akiket nem kellett volna. Válaszd ki a legjobb partnereket, gyakran nem könnyű, de megéri.

 

9. Nem szponzorálsz új termékforgalmazókat. 3-5 aktív vonal, azután leállsz? Tedd azt, amit alsó vonaladtól is elvársz. Építsd egyre tovább a hálózatot!

 

10. Irreális elvárások. A siker árát meg kell fizetni. Az eredményt csak később fogod meglátni.

 

11. Túl korán főállásban kezdesz dolgozni az üzleteden. Nagy hiba, különösen, ha még soha nem voltál önálló.

 

12. Túl korai szponzorálás nagy távolságokra. Eleinte helyben kezd el.

 

13. Nem jársz rendszeresen a helyi képzésekre és találkozókra. Mindig legyél hajlandó tanulni, jó pap holtig tanul. A találkozók segítenek neked, érted vannak, új partnereid és érdeklődőid számára szervezik őket és megadják neked is  a hitelességet, az elismerést.

 

 ( További hasznos ismereteket kapsz a következő Network Marketing Mesterelme Napon is https://mesterelmenap.hu )

 

 

 

Nincsenek megjegyzések: