2008. 01. 23.

„Big Al Vezetői Kurzus” 10. lecke

Beszéljünk a problémákról.

A következőkben egy példát olvashatsz.

1. probléma: A szponzorom nem segít nekem.

Ez egy általános probléma? Állandóan ezt hallom. Az emberek felhívnak és panaszkodnak:
'Nem lehetek vezető. Nem válhatok jó termékforgalmazóvá sem, mert a szponzorom nem segít nekem.’
Könnyű felismerni a termékforgalmazói gondolkodást. A következőkben azt a történetet olvashatod, amit az egyik telefonálónak mondtam el, és ami segített neki a termékforgalmazói gondolkodását vezetői gondolkodásmóddá változtatni:

Amikor elkezdtem a hálózati marketinggel foglalkozni, a következők történtek velem. Egy éve és tíz hónapja voltam már benne az üzletben és nem voltak termékforgalmazóim, se kiskereskedelmi vevőköröm. Teljesen megbuktam.

Az illetékes vezető odajött hozzám és ezt mondta:

„Tom, nem csinálod valami jól.”

Meg kellett védenem a bukásomat, tehát ezt válaszoltam:
„Természetesen nem csinálom valami jól .A szponzorom nem segít nekem. Ő sem tud többet erről az üzletről, mint én.”

Ekkor a szponzorom nagy szemeket meresztett rám, és ezt mondta:

”Tom, beszélgessünk a szponzorodról. Toborzott rajtad kívül valaki mást is?”

Ajaj. EZ kezd személyes lenni. Be kellett ismernem, hogy a szponzorom valóban más termékforgalmazókat is toborzott az üzletbe, de a legtöbbjük nem sikeres. Közülük talán egy vagy kettő vált sikeressé.

A vezető ezzel az éles megjegyzéssel zárta a beszélgetést:

„Tom, beszélgessünk erről a pár másik termékforgalmazóról, akik sikeresek lettek. Nem pontosan ugyanaz a szponzoruk, aki neked?”

Jaj! Ez alantas megjegyzés volt!

De hirtelen rájöttem! Megértettem, hogy nem hibáztathatom a szponzoromat. Végső soron a siker nem rajta múlik, mivel szponzorál sikeres és sikertelen embereket is. És ha semmi nem múlik a szponzoron… Akkor már csak… én maradok!

Ettől a közjátéktól azonnal átváltozott a termékforgalmazói gondolkodásom vezetői gondolkodássá.

És ha elmesélem ezt a történetet azoknak a termékforgalmazóknak, aki hívnak, nekik is ilyen gyorsan változik a gondolkodásuk?

Nem.

Miután meghallgatták a történetemet, talán egy kicsit megváltozik a gondolkodásuk – egy kicsit közelebb kerül a vezetői gondolkodásmódhoz. Talán néhány héten át számos ilyen történetet kell elmesélned, hogy teljesen megváltozzon a gondolkodásmódjuk ezt a problémát illetően.

Egy éjszaka alatt nem fogod senkinek a gondolkodásmódját termékforgalmazói gondolkodásmódról vezetői gondolkodásmóddá. Ámbár valahol el kell kezdened, tehát miért ne kezdenéd el a történeteid gyűjtését most?

Ami nem működik:

Had meséljek arról, amit teljes mértékben időpocsékolásnak találtam.

Előadások.

Az előadások nem hatékonyak. Ha bizonyítékot akarsz arra, hogy az előadások nem működnek, csak gondolj vissza arra, amikor még tinédzser voltál, hány előadást hallgattál végig és hogy mennyire voltak hasznosak.

Pont.

Az előadások nem működnek – a történetek igen.

Tehát a legjobb módszer egy potenciális vezető gondolkodásmódjának megváltoztatására:egy történet

Hé, ez az igazság. Ez az, ami a való világban működik.

Ez történt velem, amikor rájöttem, hogy aki a szponzorom volt, nem törődött vele, hogy sikert érek-e el. Nem tudtam megtagadni a tényeket. Más termékforgalmazóknak is ugyanaz volt a szponzoruk, mint nekem.
A felvilágosodás pillanatában változott meg a termékforgalmazói gondolkodásmódom vezetői gondolkodásmóddá ezzel a problémával kapcsolatban.

Sajnos voltak más problémáim is. De leküzdöttem ezeket ugyanezzel a módszerrel: a történetek erején keresztül megismerni a különböző gondolkodásmódokat.


Tom 'Big Al' Schreiter

Olvasd el a 11.leckét is!

Jelentkezz hírlevelünkre  az alábbi linken és mind a 13 Big Al Vezetői leckét megkapod!
http://www.bigal.hu



Nincsenek megjegyzések: