2009. 02. 10.

Érvek, ellenérvek, mítoszok és valóságok toborzó hanganyagokkal kapcsolatban

Szerkesztő jegyzete: Dan Kennedy egy elismert szerző, cikkíró és marketing géniusz aki Amway termékek értékesítésével kezdte a karrierjét. Benne van az MLM világában azóta is, és rengeteg információja van amit használni tudsz! Olvasd el és keress pénzt! - 2020-as update és frissítés. ma már a hanganyagon nem kazettát értünk-de a lényeg változatlan-

Dan S. Kennedy írása, egy korábbi Profit Now Hírlevéléből.

Kijelenthetem, nagyon jártas vagyok az „audió brosúrák” használatában – és majdnem 20 év alatt, írtam és csináltam nem csak MLM-hez, hanem franchise eladásokhoz, szemináriumokhoz, otthoni tanuló kurzusokhoz, ipari felszerelésekhez, csontkovács kezelésekhez és még sok más termékhez és szolgáltatáshoz. Egy jelenlegi toborzó hanganyag aminek éppen a fejlesztésén dolgozom egy csúcs forgalmazóé (akinek több mint egy millió dollár a bevétele évente)több mint 500,000 darabot osztott ki a szervezetével az első hat hónap folyamán. Legújabban egy olyan "termék" hanganyag amit egy network marketing cégnek fejlesztettem "zöld utat" kapott, és kezdetnek egymillió másolatot rendeltek. Az MLM iparban  ezeket a hanganyagokat, Direkt Marketing leveleket, reklámokat stb. használó az ügyfeleim között van a legnagyobb és leggyorsabban növekvő táplálék kiegészítővel foglalkozó cég is.

Ezzel nem hencegni akarok, hanem egyszerűen hihetőséget akarok biztosítani az észrevételeimnek a témában. A világ tele van olyanokkal, akik csak úgy csinálnak, mintha szakértők lennének, tele  van véleményekkel, de kevés gyakorlattal és sikeres tapasztalattal.

A "toborzó kazetták" az egyik legerősebb, leghasznosabb eszköz arra, hogy áttörjünk a network marketing iparban, sok pozitív ok miatt: tökéletes kézbesítése az ügyes, hatékony és legális prezentációknak; megszabadítva a forgalmazót a lehetséges konfrontációk kezelésétől; információ megörökítésére vagy impozáns prezentációk szállítására alkalmas; alacsony költségű, nagy hatású prezentációkat szállíthat; valamint időnyerésre is alkalmas, mert az eszköz tényleg működik. Másrészt a toborzó kazetták (ezentúl: TK a cikkben) az egyik legveszélyesebb gyengítő hatású délibábok az MLM-karrierredre nézve, amik valaha elterjedtek ebben az iparágban.

Mint minden hirdetési formának és marketingnek, a TK-nak is megvannak a maga határai. Sok MLM-es túl sokat remél a TK-tól, a felsővonal és a cég vezetői bátorításának hatására, akik tudatlanok, vagy szándékosan megtévesztőek, és csak arra játszanak, hogy minél több TK-t osszanak szét, figyelmen kívül hagyva a siker vagy a bukás lehetőségét az egyéneknél és a felmerülő költségeket.

A kazetták tömeges "hideg" küldése ezekre a bérelt listákra általában jó a cégnek és a felső vonalaknak, de rossz a forgalmazóknak, akik küldik ezeket. Hogy miért? Ezért: bármilyen levél, kazetta válogatás nélküli kiküldése, bérelt listákra, még ha az üzenet hatékony is, átlagban 1%-tól 3%-ig terjedő (de semmiképp sem több) arányban termel választ. ( Mindegy, hogy mit mond a "Menő Manó" a színpadon). Küldd el 1000-nek, kapsz 5-30 választ...válasszunk egy közepes számot legyen 16. A 16-ból, ha a forgalmazó hatékony, talán 6 ha csatlakozik és mutat aktivitást; talán ha kettő lesz életképes, produktív forgalmazó.

Ha számításba veszed a lista árát, a kazettáét, postázást, stb. a költséged 1000$ körül lesz egy új, aktív produktív üzlettársra számolva . Ha a költség per újonc/költség per bérhez hasonlítjuk, más szolgáltatóiparhoz, például biztosításhoz, ingatlanközvetítőkhöz stb. ez egy nagyon jó arány/szám. De az MLM-ben, hacsaknem hatalmas raktárkészlettel töltöd fel az újat, kevés vagy semennyi azonnali hozama nincs a befektetésednek, szóval ehhez egy "mélyen-a-zsebünkbe-nyúlunk" hozzáállás szükséges, és végzetes lehet a nem informált, naiv, túlságosan optimista embernek, és ez a módszer csak a már sikeres vezetőknek hasznos.
A cég álláspontja szerint tízezer termékforgalmazó kiküld ezer darabot fejenként úgy, hogy a cégnek ez semmibe sem kerül, jó üzlet. Ez egymillió kazetta. Talán tízezer, vagy több új forgalmazót hoz. Ezért kell a vállalati vagy a legmagasabb vezetőséget sürgetni, hogy kezeljék a tömeges levélküldést szkepticizmussal. /Emailekre is vonatkozik. -a szerk./

Óvatosan mondom,hogy több módja van, hogy szelektíven, érzékkel és nyereségesen használd a TK-t. Természetesen először közeli és ismert emberek/vevők között. Ezenkívül csinálhatsz kapcsolatokat hozó reklámot célzott médiában, és elküldheted a kazettákat csak azoknak az embereknek akik kezdeményeztek, kérték, hogy megkaphassák és igazán érdekli őket. Talán találhatsz alkalmas, elérhető reklámlistákat és alacsony költségű, kapcsolat szerző levelezést küldesz, (mint például képeslapokat) hogy az emberek jelezzék feléd érdeklődésüket azzal hogy igénylik a kazettákat még mielőtt elküldenék nekik azokat. Hogy ez a szemlélet működjön is, sokat kell tudni a jelölt építő hirdetésről, a kommunikációs eszköz választásáról, a listák választásáról, ami már túlmutat ennek a cikknek a keretein.

Például, vedd figyelembe a lista tárgyát. Tudod mi a különbség az összeállított és a válaszlista között? Jobban jársz ha igen!

Megbízható kilátások: Lehetséges?

Lehetséges, ha adott egy nagyon jó lista, vagy kapcsolatok megfelelően végrehajtott reklámozásból,és egy nagyon jó TK használata,és hatékony követés, hogy a teljes költség egy új, produktív üzlettársa számolva száz és kétszáz dollár között legyen. Ez még mindig valamilyen szinten egy "mélyen-a-zsebünkbe-nyúlunk" dolog, habár a teljes gazdaságosság jól működik egy idő után. Ehhez szükséges, hogy a forgalmazó felelősséggel legyen az üzlet építése iránt.

Az MLM megadja a lehetőséget, hogy kiépítsünk egy üzletet csaknem teljesen kézi munkaerővel, idővel, "izzadság tőkével", pénz befektetése nélkül, és ezúton az ipar már segített számtalan embernek, akik teljesen üres vagyonkészletükkel újrakezdték az életüket, értékes készségeket fejlesztettek ki magukban és rendkívüli bevételeket produkáltak.

Ha meg akarod kerülni vagy le akarod rövidíteni az utat, a valóban nehéz, lélekölő munkát, a kézi munkaerőt, konfrontációt, visszautasítást stb. és máshogy akarod kiépíteni az üzleted, például direkt marketing/direkt válaszú reklámozással, ha megfontolt vagy, akkor számolnod kell a marketingbe való anyagi befektetéssel. Mindennek, amit a "szemtől szembe", "egy-per-egy"  kézi munkaerő helyett csinálsz ára van, szóval lesz egy végleges "költség per új belépő", amit vállalni kell és vissza kell szerezni hónapok alatt, ahogy az új partnerek termelni kezdenek.


A cikk ajánlott olvasmány Dale Calvert  MLM Betekintés c. könyve alapján.

Nincsenek megjegyzések: